Sabtu, 7 Mac 2009

KRISIS FELDA,PENEROKA DAN A.N.A.K



kekecohan antara felda,peneroka dan a.n.a.k nampak macam hebat sangat tu jelas menampak kan rupanya hari ini ramai lagi peneroka felda terus bangang,buta,pekak,bisu,alat dan hamba kerajaan serta taksub dengan politik.apa peneroka ini rasakan dengan berdemo di jengka dan laporan polis yang dibuat oleh anak itu adalah pembelaan untuk peneroka.bodo belaka!! dah warga felda pula yang berpecah-belah!

yang saya maksud kan dengan bisu itu ialah peneroka atau orang luar yang sudah selesa hidupnya,ada kapentingan dan barua parti.dialah yang beria berkempen dan konoinya bersatu dibawah dia UNTUK bela peneroka.orang ini kalau hidup zaman jepun dia jadi barua jepun.jenis pentingkan diri sendiri.dia inilah ajen parti(mana-mana partilah!) yang ditugaskan menipu-daya,memperbodoh,menghasut,membutakan peneroka untuk kepentinagan partinya serta habuan diri sendiri.tiada memberi maklumat sebenar dan memastikan peneroka hidup bodoh seperti kemahuan partinya.

ANAK pula bangangjuga sebab kononnya ditubuhkan untuk bela peneroka.bela peneroka ke,atau mazlan aliman cari jalan senang untuk kumpul penyokong untuk dia masuk politik? betul ke tak nama dia mazlan aliman.jangan nak peralatkan peneroka untuk kepentingan politik ko lah mazlan oi!! apa ingat dengan di pihak pembangkg peneroka felda di bela?? cukup-cukup lah selama ini warga felda diperalatkan oleh kerajaan dan pembangkang.peneroka felda yang perit dan berjuang untuk hidup sehariAN, kamu parti politk datang untuk pecah belahkan mereka.selagi peneroka felda masih taksub dengan politik bangan ini samaada di pihak kerajaan atau pembangkang selagi itulah peneroka jadi alat dan hamba mereka.berpecah belah!!

warga peneroka jika betul-betul inginkan pembelaan, jangan lagi jadi alat parti politik.jika 25000 warga felda bersatu,pbb pun boleh kita gegar.bersatu sebagai warga felda tanpa pengaruh politik dan untuk kepentingan sesetengah orang sahaja.bersatu untuk tuntut keadilan dan pembelaan.tidak kira lah parti mana yang memerintah,kita gegar untuk kepentingan peneroka.ini baru jalan yang bijak.peneroka jaga peneroka.ingat!jangan taksub dan menjadi alat mana-mana parti,tidak kira parti kerajaan atau pembangkang.dengan ini mereka akan betul-betul memberi tuntutan warga felda kerana parti-parti politik ini takut dan mengharapkan undi dari kita 4 tahun lagi.tiada lagi dipermainkan dan diperbodohkan!!!


BERSAMA-SAMALAH KITA SEDAR,BERUBAH DAN BERSATU.BERSATU KITA TEGUH DAN TIDAK DAPAT DIPERMAIN DAN DIPERBODOH LAGI!!

1 ulasan:

babybart berkata...

Asal dah lama x de topik? Rindu r kat rakyatbiasa ni.. Biasa topik hangat mesti dibincangkan tapi dah lama x dengar ni.. Muncul lah.. Keluarkan semua idea,nak simpan wat pe.. Leh kongsi sama2.. Tul x? Lain kali saya online arap2 ada topik baru k... Arap sangat2 ni...