Ahad, 22 Mac 2009

MENGENALI BANGKAI BERNYAWA DAN SICELAKA SEBENAR!!!

cerita bab rasuah dan salah serta seleweng guna kuasa ni sebenarnya bagi sesetengah orang sudah basi baginya untuk diceritakan.tapi selepas aku menyertai satu program yang bernama lepak positif yang diadakan di club house DIC di kuantan semalam,terasa nak cerita pulak bab-bab rasuah ni.KITA hanya selalu mahu disedarkan tentang bahayanya dadah kepada muda-mudi tetapi seolah-olah mahu sembunyikan tentang bepuluh ganda bahayanya rasuah dan seleweng-guna kuasa kepada bangsa dan negara.kenapa kempen anti rasuah tidak sehebat kempen anti dadah?kempen betapa hinanya amalan rasuah ini.supaya kita semua jijik dengan pengamal rasuah.supaya kita takut untuk terlibat dengan amalan hina rasuah ini.supaya kita semua akan pastikan agar keluarga kita terhindar dari amalan bangsat ini.macam mana dadah nak hapus kalau dadah bernilai rm 1juta pun boleh hilang dalam simpanan polis? macammana nak hapus kalau pihak bekuasa makan duit pengedar-pengedar dadah?macam nak hapus dadah kalau dadah boleh masuk dalam lokap,pusat serenti,penjara dan mana-mana sahaja? anak,sedara-mara adik-beradik pihak berkuasa atau pemimpin yang ditangkap kerana salahguna dadah boleh terlepas gitu sahaja? siapa celaka bangkai takder harga diri bangasat yang terlibat??? satu sen tak guna punya manusia!!! jadi babi lagi baik!!!

di Malaysia,kita sudah punya banyak agensi yang bertanggungjawab untuk hapuskan dan memberi kesedaran tentang bahaya dadah.kita dimomok bahawa dadah musuh negara no 1.tetapi sebenarnya selagi amalan rasuah dan seleweng kuasa masih berleluasa,selagi itulah dadah tak dapat dihapuskan.hapusnya amalan rasuah ini maka mudah lah terhapusnya dadah.selagi ada pemimpin-pemimpin negara dan pihak berkuasa masih kebal dan gian amal kan rasuah,selagi itu lah dadah ada!selagi kita rakyat biasa masih bangang dok hormat,agungkan,cium tangan dansokng dgan pemimpin dan pihak berkuasa yang celaka seleweng/salah guna kuasa ini,selagi itu lah daDAH ada!! selagi suruhanjaya yang diamanahkan untuk mencegah rasuah masih kemaruk nak ciom bontot pemimpin bangkai bernyawa yang amal kan rasuah ini selagi itulah mat gian terus jadi mangsa keadaan.aku bukan nak muliakan pesalah guna dadah ni sebenarnya,tapi aku nak rakyat semua celik dan sedar bahawa pesalah rasuah dan pesalah guna kuasa ini berpuluh ganda lebih hina dari mat gian,mereka lah bangkai bernyawa,hidup dalam kehinaan,bangsat bagi kesenangan dan makan-minim anak-bini dengan duit haram hasil rasuah dan salah guna kuasa,perasuah musuh rakyat dan negara no1,perosak bangsa,penghancur negara!! bebaskan diri dari lembah kehinaan ini!!

tetapi pesalah rasuah dan pesalah guna kuasa di malaysia ini dipandang tinggi dan mulia kerana mereka ada duit dan pangkat.mat gian dihina sebab mereka takde apa-apa dan serabai.di malaysia ini kalau ada duit dan pangkat boleh buat apa sajasemua betul!! ada personaliti dan ketrampilan,keta besar,pangkat besar,bini besar,akaun besar tapi hasil duit rasuah atau salah guna kuasa!! bangsat!! hina!jijik! rakyat masih hormat lagi!!

amalan keji,hina,bangsat,celaka,pukimak dan terkutuk rasuah dan salah/seleweng guna kuasa ini bukan sahaja dan jadi darah daging pemimpin dan pihak berkuasa sahaja,malah kita saja tak sedar sudah lama jadi amalan golongan-golongan celaka seperti semua jabatan-jabatan kerajaan.nama glamour GOLONGAN BANGSAT CELAKA PESALAH GUNA KUASA INI ANTARANYA: KABEL(BESAR DAN KECIL),ORANG DALAM,PAK NGAH,PAKCIK DAN NATH PA-APA LAGI LAH.aktiviti salah guna kuasa yang dijalan untuk dapat pinjaman,mintak rumah pelbagai kos,mintak kerja,nak masuk U atau nak antar anak ke luar negeri,mintak permit,mintak kelulusan(apa-apa kelulusan),mintak tanah,buat lesen,settle saman daN bertambun lagi perkara!! nah!! siapa yang hina? siapa yang keji? cermin diri!! sedar? takan sedar punya...staf jabatan-jabatan kerajaan!! amacam!! babi lagi mulia dari hangpa! salah-guna kuasa untuk kepentingan anak-beranak,sedara-mara,mak-bapak dan sahabat handai!! yang takder kenalan di jabatan kerajaan tak perlu hidup? tak pelu rumah? tak perlu kerja? SAPE YANG CELAKA BANGKAI??? JANGAN NAK TUTUP KECELAKAAN DIRI DAN KELUARGA DENGAN TUNDING KEPADA GOLONGAN SERABAI!! KAMU SEMUA NAMPAK SAHAJA MACAM OK TAPI SI CELAKA YANG SEBENAR!!

2 ulasan:

Unknown berkata...

Salam sdr.

Apa yang saudara tulis adalah hakikat yang memang nampak namun perkataan yang saudara guna pakai agak kurang enak dibaca.

Apa yang saya cuba perkatakan ialah saya takut kekasaran ungkapan akan melunturkan minat pembaca terhadap Fakta/hakikat yang saudara ingin paparkan.

Kalau teguran orang tua ini tidak menyenangkan saudara, saya mohon maaf.

Tanpa Nama berkata...

saya setuju dengan apa yg saudara komen pada blog ini apa yg saya nampak pada tuan punya blog ini cuma penderitaan atau jeritan suara peribadai yg mungkin sepatutnya hanya bermain dlm monolog beliau mungkin kerana terlalu rasa tertekan dengan keaadan negara kita dan pemimpin kita yg semakin korup ini "mungkin sesuai" dengan ungkapan2 itu dan mungkin jugak tidak adalah atas penilaian peribadi pembaca itu sendiri. Jika kalau bahasa itu dapat menarik minat pembaca kenapa tidak ...:)