Sabtu, 4 April 2009

CITARASA LAWAK SEBENAR UNTUK NASIONALIS





MCA tuntut jawatan TPM Cina (malaysiakini)
Apr 3, 09 3:03pm
Timbalan setiausaha agung MCA menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak mewujudkan jawatan timbalan perdana menteri dan timbalan pengerusi BN untuk diisi presidennya bagi mencermin "perkongsian kuasa sebenar".

"Rakyat Malaysia pelbagai kaum telah lama menerima dan memberi sokongan penuh kepada ideologi pentadbrain berasaskan kepada perkongsian kuasa di negara ini.

"Bagaimanapun, selepas 52 tahun merdeka, kita terus merasakan bahawa perkongsian kuasa itu hanya satu slogan dan tidak mencermin situasi sebenar, yang kita amat harapkan menjadi kenyataan pada suatu hari nanti.

"Oleh itu, rakyat Malaysia kini kecewa dan tidak puas hati dengan situasi sebenar kita sekarang kerana ia hanyalah satu cakap kosong," kata Datuk Loke Yuen Yow..........................

HEHEHEHEHEHEHEH...Aku agak dah ayat-ayat macam ini pasti akan terkeluar.Ayat tak puas hati.Nak jadi tpm! Mukadimah diaaa....Lepas tpm nak apa pulak nanti? hehehehehehe.'Perkongsian kuasa yang sebenar'..?Kongsi kuasa apa yang cina ni cakap?
Bab kuasa nak! Nak berkuasa!Layak ke cina-cina tu jadi tpm atau apa-apa jawatan menteri pun? Jadi menteri malaysia nak! Jadi malaysian taknak! Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan taknak!Bersekolah mahu di sekolah jenis kebangsaan cina! Ada semangat jati diri sebagai rakyat malaysia?Ngarut lah cina-cina atau india-india ni! Sama macam geng-geng harold yang tak puas hati tak boleh khutbah di gereja dalam bahasa melayu! Kenapa khutbah di gereja beriya-iya nak bahasa melayu! Dalam perkara lain taknak serius guna bahasa melayu?Apa motif? APA AGENDA?
Ini bukan anti kaum,totok umno,hasutan,provokasi atau gila ketuanan melayu.Ini bukan masalah politik ini semangat nasionalis dan kedaulatan negara.Kot!hehehehe..Letih dah cerita bab cina-india tak sedar diri ni.BOLEH BACA SEMULA DI POST AKU PADA BULAN JANUARY.
Cina ni tau pun dah 52 tahun merdeka,tapi mereka cina dan india ni masih tidak seperti warganegara malaysia yang sebenar.Macam pendatang yang cari kekayaan di malaysia sahaja! Jadilah MALAYSIAN YANG SEBENAR BARU LAH KORANG LAYAK NAK DESAK TENTANG KUASA!BUKAN TIDAK BOLEH BERI KUASA TETAPI BUAT MASA SEKARANG KORANG MEMANG TAK LAYAK LAGI!TAK BERI KEYAKINAN LANGSUNG BOLEH JAGA KEDAULATAN MALAYSIA.KOT NANTI DITUKAR NAMA JADI MALAPURA HEHEHEHEHE...DIUBAH PULAK SEJARAH MALAYSIA KONONNYA DITEMUI OLEH CHIN PONG AH PADA TAHUN 30AN HEHEHEHEHEHEH.. NAK KUASA DI TANAH BESAR CINA ATAU NEGARA INDIA MUNGKIN SINGAPURA BOLEHLAH KOT...HEHEHEHEHEEH..SELAGI MEREKA MASIH MACAM CINA DAN INDIA DI NEGARA ASAL MEREKA,APABILA DAPAT KUASA MALAYSIA JADI IKUT ACUAN MEREKA LA HEHEHEHE..BARU DAPAT KUASA SIKIT PUN DAH MACAM-MACAM KOMPLEN,MACAM-MACAM TAK PUAS HATI DAN MACAM-MACAM NAK UBAH.AGAK-AGAK KITA LAH,MELAYU DI SINGAPURA BOLEH TAK BUAT PERMINTAAN MACAM CINA INDIA DI MALAYSIA NI MINTA ?KALAU KAT REPUBLIK CINA? KENA TEMBAK DEK KOMUNIS GAYANYA HEHEHEHEHEEH...MINTAK KAT INDIA KOT....TANYA TAMIL-TIGER LAH HAHAHAHAHAHAH..POYO!

Tiada ulasan: