Khamis, 5 Februari 2009

LAGI-LAGI BABI DATANG MENGGANGGU


Aku tangguhkan dahulu topik-topik yang lain sebab nak bagi laluan untuk topik babi sekali lagi. Hormatlah sikit kat babi kan..ibu duit kat Malaysia... Pantang betullah aku . Pagi-pagi dah dengar berita tentang wujud tempat penyembelihan babi tanpa permit dan lesen kat Mentakab Pahang... Lebih celaka lagi dengan pembuangan sisa babi ke dalam sungai yang dekat dengan sumber bekalan air pulak tu.. Babi punya tokey babi.. Mana pihak-pihak berkuasa..tido babi??? Habis tu penduduk berdekatan dok nganga apa lagi?

Apasal bacul ngan dayus sangat? Orang bela babi,bagi pencemaran,sumber air korang dicampur dengan sisa babi tak reti-reti nak bertindak sendiri??Untuk kepentingan korang jugak..Kalau setakat lapor kat pihak berkuasa tempatan tak kan ada apa-apa penyelesaian punya!! Sampai mampus la penduduk Mentakab guna air pencemaran babi.Pihak-pihak berkuasa gembira tak terhingga la dengan wujudnya premis-premis yang tidak mengikut undang-undang begitu..Mereka boleh pergi jumpe tokey,boleh pau duit pas tu tutup mata.Cakap kat rakyat tunggu,sabar,kami siasat dan akan wujudkan jawatankuasa bertindak..

Pukimak dia la!!Woi rakyat!! Bangun dan sedarla!! Pihak berkuasa tempatan tolong korang dapat apa? Tolong tokey-tokey haram dapat habuan..baru untung..Mereka boleh buat sara anak bini ngan duit haram tu..Pihak-pihak berkuasa tak boleh di harap! Gaya je lebih.. Nampak bagus je macam hebat,hakikatnya paling bangsat. Bangkai bernyawa.Korup!!! BERLAGAK JER LEBIH. PIHAK BERKUASA TEMPATAN YANG PERANGAI BEGINI ADALAH 3 kali lebih hina dari penagih dadah..

ZAMAN DAH BERUBAH..DALAM KES YANG SERIUS YANG BOLEH MEMUDARATKAN KEHIDUPAN SEHARIAN SEPERTI KES DI BATU KAPUR,MENTAKAB DAN DI TEMPAT-TEMPAT LAIN,CARA YANG PALING TEPAT UNTUK PENYELESAIAN YANG PALING RELEVAN UNTUK SAYA SYORKAN IALAH RAKYAT MESTI AMBIK TINDAKAN SENDIRI!!BAKAR JE PREMIS BABI DI KAWASAN ANDA.KALAU ADA STEMROL, LENYEK DENGAN STEMROL..JANGAN BAKAR ATAU LENYEK TOKEY BABI PULAK..HALAU JE DIA DARI MENGANCAM KEHIDUPAN KITA.INI PROVOKASI??HASUTAN??LUAR BATASAN UNDENG-UNDENG??OOO...DAH JADI MACAMNI BARU PANDAI NAK CAKAP PASAL UNDANG-UNDANGG..BARU NAK CAKAP PASAL PERIKEMANUSIANN...BELA DAN SEMBELIH BABI DI PREMIS TANPA LESEN DAN PERMIT TIDAK MELANGGAR BATAS UNDANG-UNDANG? CEMARKAN SUNGAI SUMBER BEKALAN AIR RAKYAT SERTA MENGANCAM KEHIDUPAN SEHARIAN ADA PERIKEMANUSIAAN??SENDIRI PIKIR LA..


WAALLAHUALLAM...

Tiada ulasan: