Jumaat, 27 Februari 2009

LEMBU MEMANG SPRM


Dek kerana sibuk dalam perjuangan untuk meneruskan sisa-sisa kehidupan,aku tidak sempat untuk menitip penghargaan untuk SPRM. Harap belum terlewat untuk aku mengucapkan syabas dan tahniah di atas mutu kerja yang amat membanggakan negara sejak dinaik tarafkan dari BPR kepada SPRM. Lihatlah betapa CEKAP dan PROFESSIONALnya SURUHANJAYA ini yang walaupun baru sahaja dirasmikan oleh KEPALA BAPAK DEMOKRASI,SURUHANJAYA ini sudah mencipta rekod dengan kejayaan membongkar kes yang TERBESAR,BERPROFIL TINGGI dan TERPENTING di peringkat glokal iaitu kejayaan bongkar kes seleweng 46 EKOR LEMBU dan salah guna duit kerajaan Selangor untuk selenggara kereta peribadi.Inilah kes penyelewengan yang terbesar DI mALAYSIA dan paling menyeleweng! Dasyhat SPRM,kes lembu pun boleh bongkar!Penyelewengan sejarah!TAHNIAH. Terbuktilah SPRM memang KEBANGGAAN MALAYSIA. KECEKAPAN,KEPROFESSIONALAN,KETELUSAN dan KEHEBATAN SPRM ini begitu terserlah dan amat jarang dimiliki dan ditandingi oleh jabatan-jabatan dan agensi yang satu kelas dengannya di dunia.

Tak kurang pula yang separuh gila membayangkan dan mengkaji bagaimana SPRM ini terlalu genius dapat memikirkan kes ini ke tahap ini. Ini lah agaknya yang dinamakan berfikir di luar KOTAK.Syabas dan tahniah sekali lagi kepada SPRM.Aku harap SPRM dapat menyelesaikan kes penyelewengan BAJA TAHI LEMBU yang di dalangi oleh ATAN KONEK di kampung saya di CHEROK NGEK! Wah!! Dengan adanya SPRM,HIDUP KAMI RASA SELAMAT,AMAN DAN MAKMUR.

WAHAI PENGUASA-PENGUASA YANG TIDAK AMANAH!! ADA MARUAH CAMPAK,DASAR KETURUNAN ANJING KURAP MAKAN BANGKAI!!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya kecewa. Di saat bangsa lain henyak maruah MELAYU. Di saat bangsa lain memperbodohkan MELAYU. Menghumbankan darjat MELAYU dan Merendahkan maruah MELAYU, masih ada bangsa MELAYU sendiri yang mendewa-dewakan bangsa asing. Ada bangsa MELAYU lain yang bertepuk tangan melihat bangsanya sendiri dipermainkan. Bangkitlah MELAYU. Bersatulah MELAYU. Darah kita serupa. Agama kita sama. Lupakan sengketa politik. MELAYU mesti tetap membela MELAYU. MELAYU sendiri mengagungkan SINGH kenapa? Dia tidak kata BN celaka. Dia kata MELAYU celaka. Dia kata bapak kita celaka. Dia kata mak kita celaka...! Sebarkan... Takbir!

Tanpa Nama berkata...

takbirrr!!!!....

babybart berkata...

Susah nak suruh orang melayu ni bersatu.. Bersatu atas katil boleh la.. Dia orang ni nak tunggu melayu ni hilang kuasa di tanah sendiri baru nak sedar.. X nak bersatu,biarlah..tapi............. JANGAN BIARKAN JIWA KITA SEBAGAI MELAYU HILANG.. Bak kata hang tuah X KAN MELAYU HILANG DI DUNIA,kata saya pulak, X NAK MELAYU HILANG IDENTITI...