Sabtu, 7 Februari 2009

POLITIK PERAK




Keadaan politik Perak hari ini adalah krisis yang sudah dijangka.Perak sehari dua ni menjadi negeri yang menjadi tumpuan negara dan dunia.Kalau tahun ni tahun melawat Perak,tak perlu lah hantar billbord promosi perlancongan yang ada gambar Menteri tiga orang tu.Wartawan memang sibuk hingga tak sempat tulis tentang harga makanan dan hotel naik mendadak atau tidak.Mat-mat gedebe POLIS awal-awal lagi dah standby C-4 dan mengasap kemenyan cota dan pistol.Di dada-dada akhbar pengampu arus perdana terpampang cerita tentang derhaka dan rakyat perak warga negara yang memalukan dan lain-lain lagi la berita kelas mengarut tahap gaban.Malu la pada diri sendiri kalau setakat siar cerita macam ini.Editor yahudi.

Apa yang rakyat Perak ini bukan sesuatu yang memalukan bahkan ianya satu kebanggaan dan satu pendirian yang hebat.Rakyat biasa yang Sanggup menghadapi bala FRU yang lengkap bersenjata dan berbaring di jalan untuk mempertahankan kerajaan negeri Perak dari dirampas.Bangun rakyat Perak!! Rakyat di luar Perak yang mahu buat kesimpulan ayuh kita ke Perak dan saksikan kebenaran di pihak mana.A

Apa yang memalukan dan hina ialah dimana pemimpin-pemimpin besar negara dan sultan Perak yang merampas KERAJAAN NEGERI PERAK dengan cara mengenepikan undang-undang.SULTAN APA YANG BERTINDAK SEPERTI ORANG TIDAK SEKOLAH BEGINI.INIKAH CONTOH KETUANAN MELAYU YANG DITUNJUK? PASTI RAMAI YANG MENGIKUT NANTI.PEMIMPIN -PEMIMPIN KERAJAAN MALAYSIA LAIN YANG JUGA ADLAH DALANG RAMPASAN INI MEMANG SUDAH DI KETAHUI AKAN KEBANGSATANNYA.JIKA SULTAN MELAYU SUDAH TIDAK DAPAT DIHARAPKAN UNTUK RAKYAT ,APA LAGI YANG BOLEH KITA SIMPULKAN.

Begitu juga apa yang berlaku kepada MENTERI BESAR DATUK SERI NIZAR JAMALUDIN.Beliau begitu tegas,berani dan bermaruah untuk mempertahankan kerajaannya yang merupakan mandat dan amanah dari rakyat Perak dari dirampas dengan cara yang tidak bertamadun tetapi telah dihina dan di labelkan PENDERHAKA.Apa pula gelaran yang paling hina yang sesuai untuk dilabel kan kepada SULTAN PERAK DAN PEMIMPIN BARISAN NASIONAL YANG KUASA DENGAN MENGUNAKAN KUASA MEREKA MENGENEPIKAN UNDANG-UNDANG?JIKA BETUL PUN DAKWAAN MEREKA TENTANG KELEBIHAN KERUSI BN,TIDAK BOLEH KAH PERALIHAN KUASA INI DIJALANKAN MENGIKUT PERUNTUKAN UNDANG-UNDANG YANG ADA? BIADAP DAN TERDESAK!! APA LAGI YANG BOLEH RAKYAT DIKATAKAN.DEMI KEBENARAN AYUH KITA BERANI BANGKIT!!

UNTUK MEMPERTAHAN KAN KEBENARAN, MARI RAKYAT SEMUA KITA BANGUN!!! BUKAN BANGUN DARI KERUSI LAH...AYUH PERAK!! ADA KAN HIMPUNAN TERBESAR!! PEMIMPIN ADIL PEMIMPIN DI SEMBAH,PEMIMPIN ANGKUH,BIADAP,KETEPIKAN UNDANG-UNDANG DAN PERAMPAS KITA SANGGAH!! KITA TUNJUKAN APA ITU KUASA RAKYAT!!

Tiada ulasan: