Rabu, 11 Februari 2009

PEMIMPIN MALAYSIA DAN I.S.A


Sesebuah negara di dunia akan terkenal hebat jika dipimpin oleh peminpin yang hebat.Kehebatan yang perlu ada bagi setiap pemimpin didunia berbeza mengikut keadaan,keperluan dan situasi sesebuah negara .Contoh di Iraq.SADDAM HUSSEIN adalah contoh pemimpin yang hebat didunia.Kita harus ketepikan tentang kuku besi dan kekejaman beliau.Kerana rakyat iraq hanya dapat dipimpin oleh diktator kerana rakyatnya BABIL sangat.Bayangkan seandainya SADDAM dahulunya bukan seorang pemimpin diktator seperti yang diketahui dunia,mustahil Iraq boleh stabil dan aman sebelum kejatuhan SADDAM.Ini kerana untuk memimpin IRAQ seseorang itu mesti diktator seperti SADDAM.BUSH juga pemimpin hebat didunia dan di negaranya tetapi mustahil untuk berjaya memerintah IRAQ kerana tidak cukup diktatornya danbegitu sebaliknya SADAAM tidak akan diterima untuk memimpin AMERIKA dek kerna kediktatorannya.Rakyat Amerika tak BABIL macam rakyat di IRAQ.PAHAM TAK APA YANG AKU NAK SAMPAIKAN!!??SENGIH-SENGIH!!!

Di Malaysia,sebuah negara yang berbilang kaum perlu seorang pemimpin yang berani,tegas dan hebat.Tidak perlu seperti SADDAM,BUSH atau BOY GEORGE.Cukup seorang pemimpin yang dapat menjaga kedaulatan agama,bangsa dan negaranya.Tidak seorang yang boleh diperkotak-katik kan.TIDAK yang seseorang tunduk didesak oleh sesiapa.Mesti seorang yang berani mengunakan kuasa yang ada untuk kepentingan dan keselamatan negara.TEGAS.menguasai undang-undang jika negara terancam.SAYA FIKIR TIDAK MENJADI SATU KESALAHAN JIKA PERDANA MENTERI ATAU SULTAN , MENGUSAI UNDANG-UNDANG DAN MENUNJUKKAN SEDIKIT KUKU BESINYA JIKA SESUATU SITUASI ITU BOLEH MENGANCAM NEGARA!GUNAKAN APA SAHAJA KEKUATAN DAN KUASA YANG ADA JIKA DIPERLUKAN UNTUK KEPENTINGAN NEGARA!!DI ULANG!! KEPENTINGAN NEGARA.SALAH KE?!!
Tetapi jadi satu kesalahan jika salah guna kuasa itu untuk kepentingan diri sendiri,anak-menantu,ipar-duai,sahabat-handai dan parti sendiri!!

Begitu juga dengan I.S.A. BRITISH PUNYA.Digunakan untuk takutkan,tangkap dan tahan pejuang kemerdekaan.British label pejuang kemerdekaan penderhaka.Orang UMNO tak pernah ditahan I.S.A.Orang UMNO bukan pejuang kemerdekaan!!UMNO CIUM BONTOT BRITISH!! PEJUANG KEMERDEKAAN KONON.Hari ini di BRITISH mereka pakai ke I.S.A NI? Aku tak tau.Tetapi di Malaysia masih.Rakyat ramai kata tidak relevan.Zalim!

Pendapat aku I.S.A ni relevan jika tidak disalah gunakan.Kerajaan guna untuk tahan musuh politik parti mereka.I.S.A digunakan untuk menahan mereka-mereka yang hanya mengancam keselamatan parti BN.INI YANG ZALIM!!MEREKA TIDAK PUN MENGANCAM KESELAMATAN MALAYSIA.tapi HINDRAF KATEGORI MENGANCAM MALAYSIA.
GUNAKANLAH ISA UNTUK TAHAN MEREKA-MEREKA YANG BETUL-BETUL PENGANCAM KESELAMATAN NEGARA MALAYSIA SEPERTI AHLI-AHLI DAN KETUA KONGSI GELAP,PENGEDAR DAN PEMILIK MAKMAL DADAH,PELINDUNG DAN PEMBAWA masuk PENDATANG ASING(termasuk warganegara malaysia berketurunan cina,india,siam,indon dan lain-lain yang import sedara-mara mereka dari kampung mereka,sorok kat rumah),VK LINGGAM DAN KAWAN-KAWAN,pemilik senjata api,lanun-lanun cetak rompak,menteri dan orang kenamaan yang jual aset negara dan perasuah-perasuah besarserta ketua jabatan polis,bpr,imigresen,pendaftaran yang kurop dan banyak lagi la mereka yang sangat merbahayakan rakyat dan malaysia.Mereka-mereka memang susah disabit kesalahan jika didakwa di mahkamah kerana banyak duit dan banyak pihak terlibat dengan mereka.MENGAPA KERAJAAN ATAU PERDANA MENTERI DAN MENTERI YANG BERKUASA TIDAK TAHAN PIHAK-PIHAK INI DI BAWAH ISA? TERLIBAT SAMA? SEDARA? TAKUT? ATAU TAK TAHU.KALAU SETAKAT BERANI GUNA AKTA ISA UNTUK JAGA KEPENTINGAN POLITIK KAMU SEMUA SAHAJA,MANSUH-MANSUKAN LAH AKTA ZALIM INI.GUBAL AKTA PEMIMPIN PONDAN GILA DAN TAKUT HILANG KUASA!!

Tiada ulasan: