Khamis, 28 Mei 2009

1.MELAYU TANPA ISLAM,AYAM TAK PATUK ITIK TAK SUDU

Mat rempit lagi!Mat rempit kini dinamakan samseng jalan raya.Aku fikir anggota polis dan jpj lagi samseng di jalan raya dengan kenderaan peribadi mereka yang boleh di ubah-suai sebebas nya dan parking serta memotong sesuka hati macam jalan bapak mereka dek kerana kebal dari tindakan undang-undang.Malah surat saman sedara mara pun boleh disettlekan.maka,sesiapa Panggil mat rempit ni mat rempit akan di i.s.a kan hehehehe..Apa punya bahlol pihak berkuasa,kerajaan dan media malaysia ni?!Tidak kira siapa,asalkan orang muda sahaja,ada motor terus di labelkan mat rempit.Itu pasal lah masalah ini tak dapat diselesaikan hingga hari ini dek kebangangan mereka ini yang masih tidak tahu punca masalah nya.Mat yang memang mat motor panggil mat rempit,budak pesakit dadah yang meragut dan tunggang motor panggil mat rempit,budak keturunan lanun yang merompak gunakan motor pun kira mat rempit juga,budak student yang tengah ketagih sex kemaruk angkut bohsia pun dipanggil mat rempit,teruna bawak dara datang dari kampung jalan-jalan makan angin pun mat rempit kira sesiapa saja lah yang bawak moto,kira nampak rugged dikira mat rempit!!bodoh!!apa kebenda lah banyak sangat taik dalam otak diorang(pihak yang bertanggungjawab\pihak berkuasa).Banyak makan semut!! ni!! Itu pasal lah bila malam operasi habis semua penunggang motor yang muda di angkut ke balai!!Kejer senang!!! Bawak moto,mat rempit!! peragut!! perogol!!
Mat rempit adalah mereka yang gila moto ini sudah lama wujud dan dulu di kenal mat motor,mat lumba haram dan macam-macam lagi la.INI SEBENARNYA HANYALAH TREND ORANG MUDA YANG GILA MOTOR.Tidak melarat sampai ke tua. Malah mat-mat motor yang dulu kaki lumba kini ramai yang berjaya dan berjawatan tinggi.Mereka ini ada yang minat berlumba,akrobatik dan stunt,make-up moto bagi cantik dan trendy,klub dan air brush.Trend mereka dari zaman RD,YP,RXS,RAIDER,JET-COOLED,RXZ,RG,EX5,SCUTER V150,125Z dan ntah apa-apa lagi lah yang terkini.Meraka ini hanyalah orang muda yang minat gila terhadap motor!! mengikut arus dan trend!!APA KENA MENGENA MEREKA DENGAN PERAGUT YANG ISAP DADAH? SEBAB SAMA BAWAK MOTOR?KEPADA PIHAK BERKUASA DAN KERAJAAN BUAT KEJER LA,JANGAN SUKA-SUKA NAK BUAT KESIMPULAN.KESIMPULAN TOLOL PULA TU!! BUAT KEJER MUDAH!!

Kita juga harus sedar walau apa masalah keruntuhan akhlak,penyakit sosial dan benda-benda yang merosakkan majoriti yang terlibat adalah bangsa melayu.PERNAH KITA RENUNGKAN MENGAPA,KENAPA DAN BAGAIMANA AGAKNYA INI BOLEH BERLAKU? KERANA BANGSA MELAYU KINI SEOLAH-OLAH TIADA AGAMA DAN PEGANGAN.AGAMA HANYA SEPERTI KETURUNAN,ADAT DAN BUDAYA TINGGALAN NENEK-MOYANG.BANGSA MELAYU KEMBALI HIDUP SEPERTI ZAMAN JAHILLIYAH....

Tiada ulasan: